Bouw van de bypass

We zijn volop bezig met ontwikkelen, inmiddels wordt er hard gewerkt aan het gereedmaken van de bypass. Deze bypass moet ervoor zorgen de weg open kan blijven terwijl de nieuwe Vloedstegenbrug gerealiseerd wordt. 

Allereerst is de omgeving voorbereid op de aanleg van de bypass. De bodem van de omlegging is geëgaliseerd en de oevers zijn verstevigd. De bypass is breder aangelegd, zodat de historische houtwal behouden kon blijven en niet gekapt hoefde te worden.

De modulaire brugdelen zijn daarna geplaatst om het wegdek te realiseren. Als laatste is het nieuwe tijdelijke wegdek geasfalteerd en kan de bypass met tijdelijk brug in gebruik genomen worden.

Deel dit bericht

Lees meer

MKI Uitslag: 53% reductie

De nieuwe Vloedstegenbrug is een toonbeeld van circulair en duurzaam ontwerpen. Door hergebruik van materialen en innovatieve toepassingen zoals geopolymeerbeton is de milieubelasting met 53% gereduceerd ten opzichte van een conventioneel ontwerp. Van betonnen liggers uit de A9 tot houten leuningen en een circulaire fietsbrug: elk onderdeel draagt bij aan een toekomstbestendige infrastructuur.

Lees meer

Aanbrengen van de LEKA-palen

Voor de vernieuwing van de Vloedstegenbrug zijn LEKA-palen gebruikt om de landhoofden te stevig te verankeren in de grond. Deze palen zorgen voor minimale trillingen tijdens de aanleg, waardoor schade aan de omgeving en ondergrondse leidingen wordt voorkomen.

Dankzij een speciale schroeftechniek blijft de bodem stabiel en ontstaat er een sterke verbinding met de ondergrond. Dit maakt de methode milieuvriendelijk en geschikt voor locaties waar weinig ruimte is.

Lees meer